Monday 3 September 2012

Kolestrol naik?? Timbangan naik???

Salam Aidilfitri... Msh dlm mood beraya?? Waa.... msh menerima jemputan untuk rumah2 terbuka, dan jamuan2 raya... Erm... bermaksud msh menikmati juadah2 seperti ketupat, rendang, biskut2 raya..... :) ....



Mula bimbang tahap kolestrol n kenaikan berat badan, dek penangan juadah2 yg berlemak dan berminyak... Jom saya kongsikan bersama untuk mengatasi masalah ini dengan Shaklee..



1) Lechitin @ Omega..



Lechitin.

Berfungsi untuk memecahkan lemak2. Lecithin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak....dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah...dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.

Omega Guard Shaklee melindungi jantung anda kerana ia membekalkan asid lemak omega 3 berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.Omega Guard Shaklee mampu mengurangkan risiko penyakit jantung. Satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetapi bukan muktamad menunjukkan pengambilan asid asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. Satu hidangan Omega Guard dapat membekalkan 905 mg asid asid lemak omega-3 EPA dan DHA.

2) Herbalax @ Alfafa



Apa yang sesuai untuk detox adalah Herblex atau Alfalfa atau Fiber. Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit boleh cuba Alfalfa atau Fiber,dan Herblex sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit. Saya tidak syorkan Herblex pada ibu2 yang menyusukan anak kerana bimbang jika kesannya akan dapat pada anak.
Untuk detoks, anda boleh pilih samada Fiber, Alfalfa atau Herblax.. ikut bajet anda. Antara fiber dan herblax..fiber lebih optimum resultnya :..Fiber akan memanjangkan tempoh makanan dalam perut dan memberikan rasa kenyang sepenuhnya. Ia berupaya menyerap lebihan air dan lemak dalam badan.Disamping tu kalau anda makan fiber ni, kerja2 ‘melabur’ akan jadi mudah, usus dicuci sepenuhnya jadi akan elakkan perut buncit, selain berfungsi untuk melancarkan penghadaman..


Berminat mencuba produk ini? Hubungi saya sekarang untuk konsultasi percuma dan diskaun hebat hanya di http://luv2bibu.blogspot.com/ 0199331814 @ liaygcun@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...